poniedziałek, 24 sierpnia 2009

Co jedzą wegetarianie? Część 1.


Jak wiadomo, wegetarianie jedzą trawę :) Przynajmniej tak to często wygląda w oczach przeciętnego niechętnego nam zwolennika schabowego. Tymczasem możliwości przyrządzania dań wegetariańskich są praktycznie nieograniczone, poczynając od najprostszych, typu ziemniaki + jajko sadzone + mizeria, kończąc na wykwintnych daniach, których nie powstydziłby się szef kuchni żadnej restauracji ;)
Co do mnie, to odżywiam się raczej prosto i preferuję produkty z naszego klimatu, a potrawy wymyślam zazwyczaj sama, o ile w ogóle trzeba nad tym myśleć :)
Postaram się tu zaprezentować fragmenty mojego wege menu.
Na zdjęciu powyżej widnieje proste wegetariańskie danie obiadowe sprzed paru dni, w 2 wersjach - jedna z ziemniakami, druga z ryżem. Aby je przyrządzić potrzebowałam kilku dorodnych pieczarek, które udusiłam z dodatkiem ciemnego sosu sojowego (używam Kikkoman). Do tego pokrojona na słupki marchewka i zielona fasolka szparagowa, uduszone razem, polane sosem koperkowym - drobno pokrojony koperek, jogurt naturalny Klimeko (lubię ten jogurt, bo nie zawiera mleka w proszku ani żadnych innych dziwnych dodatków), łyżka mąki pszennej, trochę wody, sól kurkuma (niekoniecznie). To wszystko wymieszałam i zagotowałam, po czym umieściłam na reszcie produktów na talerzu :) Podejrzewam, że zwolennik schabowego nie zadowoliłby się takim daniem, ale ja - jak najbardziej :)
Wkrótce wyemituję kolejne części serialu "Co jedzą wegetarianie" :) Zapraszam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj możesz pozostawić ślad swojej wizyty. Zapraszam!